Tuesday, May 15, 2012

ENAMBELAS MEI (!)


Assalamualaikum



Ye ye ye hari nie HARI GURU ! hari untuk semua Pendidik di Malaysia menyambut. Dan hari untuk semua muridmurid, pelajarpelajar, BEKASmuridmurid, BEKASpelajarpelajar untuk mengenang kembali betapa jasanya mereka pada kita.
Daripada belajar ABC sampai Z, 123 till infinity, ajar kita tambah tolak bahagi darab perpuluhan peratus tu apa, ajar kita bina ayat, ajar kita buat karangan, ajar kita menjadi manusia yang mempunyai wawasan, ajar kita mempunyai keberanian dalam diri, ajar kita untuk menghormati orang tua, ajar kita bermain softball *senyum sorangsorang*, ajar kita yang addmath itu EASY, ajar kita yang matematik ade konsep tersendiri, ajar kita bermain jangan mainmain kalau belajar biar betulbetul, ajar kita sentiasa berdisiplin, ajar kita kenegaraan \walaupon bosan sampai nak tertidur\, ajar kita yang ilmu boleh ditimba tak kira umur, ajar kita tentang agama, ajar kita munakahat, ajar kita macam mane nak solat dengan betul, ajar kita macam mane nak selawat, ajar kita bace al-Quran, ajar kita untuk sentiasa ade nilai murni dalam diri kita, ajar kita menulis dengan tulisan cantik dan kemas, ajar kita untuk suke homework \kalau tak kene denda. Ehh?\, ajar kita yang pelajaran itu penting, ajar kita nak cari pasangan biar cari kat IPTA, ajar kita nak berhias \personality development lettew\, ajar kita typing dengan laju, ajar kita nak buat surat laporan itinerary table yang betul, ajar kita amik course OM nie boleh menjamin masa depan,

Actually nak list-kan ape yang guru, cikgu, laoshi, ustazah, ustaz, teacher, seonsaeng, kyosi, معلم, lecturers, pensyarah dan all the person who teach something to someone in their life memang banyak.
Teacher is not only teaching to score on their subject but they also teach us how to survive in our life.
Gelaran guru tu memang berpanjangan. Sampai akhir hayat mereka pun semua orang akan panggil die cikgu or guru. Kerjaya seorang guru amatlah tinggi darjat nye daripada seorang yang ade pangkat DATO’,DATIN, DATUK, SIR, TAN SRI, REKTOR. Apabila mereka semua sudah Berjaya yang mereka berterima kasih selepas Allah, ibubapa mereka adalah guru mereka. Tanpa guru siapalah kami. Tanpa guru siapalah yang layak mengajar kami.

“If you want to succeed you need a mentor
-Dr. Azizan Osman

So my wish is;
Terima kasih kerana telah mengajar saya segalanya
Jasamu tidak terbalas
 Every word that you speak is everything that I learnt
Your scolding makes me stronger as a student


a special thank you to my teachers, lecturers, ustazah, ustaz, laoshi;
Tadika Keembong -> SKTJJ2 -> SMKTJJ1 -> tempat tusyen yang lupe namenye \heee=D\ -> SMTJB -> PLKN, Teluk Sari, Mersing -> UiTM, Lendu, Alor Gajah, Melaka (!)


Last but not least..

JASAMU DIKENANG GURU

0 conflict: